Laddar, vänta lite...

Så går det till att handla hos oss

Frakt
Till alla order inom Sverige tillkommer en fast fraktavgift på 59 kronor. Handlar du för 600 kronor och över är frakten fri.
För norska kunder blir frakten ca 300 SEK. Paket till Finland och Danmark kostar ca 250 SEK i frakt. Kontakta oss gärna för exakt pris.
Kunder i Norge betalar själva alla införtullningskostnader och andra eventuella kostnader som kan tillkomma eftersom de ej är med i EU.

Betala med kort och bank
På Broarne kan du välja att betala med kort, internetbank eller faktura helt utan avgift från oss. Betalning sker enkelt och säkert med hjälp av Klarna. Klarna samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.
Via Klarna kan du även delbetala dina varor om du inte vill betala allt på en gång.

Betala mot faktura
För att få handla på faktura måste du vara över 18 år, du får inte ha några betalningsanmärkningar, och du får inte ha tidigare obetalda krav från Klarna. Din adress måste vara samma adress som du är folkbokförd på. Första gången du beställer gör vi en enkel personkontroll och får ett omdöme från Klarna AB:s register. Detta är inte en formell kreditupplysning och kommer inte att registreras på något sätt. Betalas inte fakturan inom föreskriven tid (14 dagar) övergår fakturabeloppet automatiskt till Segoria som ansvarar för Klarnas inkasso.

Leverans
Våra leveranser sköts av Schenker. Vi skickar varor varje vardag och de levereras inom 2-4 dagar till ett utlämningsställe nära dig. Om du har lämnat ditt mobiltelefonnummer får du en avisering via SMS.
Vi värnar om miljön och återanvänder därför förpackningar som vi skickar våra varor i.

30 dagars returrätt!
Enligt lag har du alltid 14 dagars returrätt, men på Broarne har du hela 30 dagar på dig att ångra ditt köp från det att du beställde. För att ångerrätten ska gälla måste du alltid hämta ut varan från ditt utlämningsställe.
Varan skall vara oanvänd och oskadad. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden. Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara återbetalar vi dig för returfrakten samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan.
Vi betalar tillbaka värdet på varan (exkl frakt) inom 30 dagar. Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka något. Vi hämtar inte ut paket utan att ha kommit överens innan och löser inte heller ut postförskott.

Paket som inte hämtats ut, utan som går i retur till oss omfattas inte av ångerrätten. Hämtas det inte ut måste vi debitera dig 400 kronor för våra omkostnader för administration, frakt och returfrakt.

OBS! Ångerrätten gäller inte reavaror, metervaror eller hygienvaror.

Gör så här om du ångrar dig:
* Förpacka varorna väl, så att de inte går sönder i frakten.
* Kontakta Broarne på tel 072-5111444 eller på epost kundservice@broarne.se och invänta svar från oss.
* Skicka som paket på Posten. OBS! Skicka det inte som brev, eftersom det inte går att spåra om det skulle försvinna.

Ej uthämtat paket
Det är viktigt att du hämtar ut ditt paket. Om paketet inte hämtas ut och går i retur till oss debiterar vi dig 400 kronor för att täcka våra kostnader för administration, frakt och returfrakt. Betalning skall ske inom 15 dagar från fakturadatum. Schenker låter paketen ligga kvar i 15 dagar innan de går i retur.

Reklamationer
Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt, eller om du fått fel produkt eller fel antal - kontakta oss omedelbart via e-mail så att vi kan rätta till felet. Kom ihåg att ange ditt ordernummer. Vi skickar dig då ett adresskort som du klistrar på paketet och du kan enkelt, och naturligtvis utan kostnad, returnera varan till oss. Vi ersätter den felaktiga varan utan några kostnader för dig snarast möjligt. Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Företag
Om du handlar till ditt företag gäller inte konsumentköplagen.

Kunduppgifter
När du handlar av oss på Broarne godkänner du att vi får lagra dina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy. All personlig information som du lämnar till oss används bara inom företaget för att kunna ge dig bra service vid dina återkommande köp. Den kan också användas av oss för att skicka dig specialerbjudanden från vår butik och nyhetsbrev.

De personuppgifter som vi lagrar i vår kunddatabas är:

  • För och efternamn
  • personnummer
  • Adress
  • E-postadress
  • Telefonnummer

Om du har registrerat dig som kund på Broarne kan du alltid ändra dina kunduppgifter genom att logga in och klicka på "Ditt konto".

Cookies
Broarne.se använder cookies, vilket betyder att en liten textfil laddas ner på din dator. På så sätt kan din webbläsare till exempel hålla reda på de varor som du har lagt i din kundvagn, kollar att du är inloggad mm. De flesta webbläsare accepterar cookies automatiskt, men du kan alltid manuellt ställa in så att dessa blockeras. Detta kan dock betyda att vissa delar av sidan inte fungerar som de ska.

Har du frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta mig på kundservice@broarne.se eller på 072-5111444.